Wednesday 9 November 2011

Trip ke Kelantan 30 Sept - 2 Okt 2011





Dalam kesibukan aku memasukkan SKT ke HRMIS, tetiba lak ado mood untuk menjenguk balik blogspot aku ni.  Terima kasih buat www.airasia.com sebab sudi bagi aku tiket murah RM15 untuk perjalanan pegi balik dari LCCT ke Kelantan.  Dah lama aku book tiket ni dan almost nak burn jek sbb budget dah kureng.  Tetapi demi nak melihat sendiri Pasar Siti Khadijah, aku 3 branak gagahkan jugak pergi.  Berbekalkan duit poket sebyk RM700.  Walaupon flight balik delay almost 1.5 hour, tapi berbaloi-baloi.  Dapat 2 toto narita saiz king berharga RM45 selai, tuang muruku (dikirim oleh abang Dzul), kopok leko yang sangat sodap, kopok ikan yang sodap dan kenangan yang tak dapat kami lupakan ( jumpa 2 eko jerry yang samo bosa ngan peha oden, fyi: my peha is cute ok).

All xcited Aniq

















Atas permintaan anak, kami memulakan perjalanan dari Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra dengan menggunakan bas.  Yelah anak zaman sekarang, membesar dalam kereta (ni pinjam kato2 apak den) naik bas ni mcm best sangat la bagi dio.  Memang sangat mencabar pada mula sampai ke Kelantan.  Dahla xbawak kereta, kaki sakit sbb kene jalan kaki nak pi makan dan jalan2 area KB.  Lagi sakit bila aniq lak xdaya lagi nak jalan, kene dukung la budak 30kg tu.  Bila makan kat KB, paling best bila time bayar.  Sampai kene tanya 2-3 kali sbb xcaya dengan regenya yang sememangnya murah.  



Gambar bilik di Hotel Temenggung, Kelantan.  Aniq tengah dok sebok berlari2 dlm bilik.  Tah mcm mana leh dpt gambau mcm ni.  Layan je la.  Well, cadangan aku kalau korang tersesat ke KB korang boleh cuba hotel lain.  Bagi aku hotel ni OK tapi agak lama.    

Dua lelaki dalam hidup oden tongah makan askrim
Posing gaya yang diarahkan oleh jurufoto, aniq






No comments:

Post a Comment